Informácie
Názov zákazky:
„Okružná križovatka a polyfunkčný objekt“- Nitra, k.ú. Mlynárce
Kód zákazky:
06252/2024/MAJ
Kód oznámenia:
10028 - WYP
Postup:
Podlimitná zákazka bez elektronického trhoviska
Druh:
Stavebné práce
Predpokladaná hodnota:
0,00 €
Termíny
Predkladanie ponúk:
14.5.2024 08:00
Vyhlásenie:
11.4.2024
Verejný obstarávateľ
Adresa:
Rázusova
94901 Nitra
NUTS:
SK023 - Nitriansky kraj
Miesto dodania:
Rázusova Nitra 94901 Slovensko
Zdroj:
Popis
Zhotovenie stavebných prác ma predmet zákazky: „Okružná križovatka a polyfunkčný objekt“- Nitra, k.ú. Mlynárce Okružná križovatka je navrhnutá so štyrmi ramenami ako jednopruhová so šírkou pruhu 6,0 m. Súčasťou objektu SO 01 je rameno – VETVA 1, VETVA 2 (cesta II/513) a VETVA 3 (cesta III/1677). VETVA 4 je samostatný objekt SO 01.1 – Účelová komunikácia. Prepojenie VETVY 1 a VETVY 2 je riešené samostatne mimo okružnú križovatku bypassom a pripája sa na cestu III/1677 v smere do obce Lužianky. Predmetná stavba bude realizovaná v rozsahu nasledujúcich stavebných objektov: SO 01 Okružná križovatka ciest II/513 a III/1677 - SO 01.1 Účelová komunikácia - SO 01.2 Účelová komunikácia do priemyselnej zóny - SO 01.3 Oporný múr SO 02 Rekonštrukcia a doplnenie verejného osvetlenia SO 03 Preložka STL distribučného plynovodu - SO 03.1 Preložka STL distribučného plynovodu - SO 03.2 Preložka distribučného plynovodu – katódová ochrana SO 04 Sadové úpravy SO 05 Preložka metalického kábla Stavebný objekt SO 01.1 rieši pripojenie účelovej komunikácie do navrhovanej okružnej križovatky SO 01 ako jej štvrté rameno - Vetva 4. Prestavbou existujúcej stykovej križovatky cesty II/513 s cestou III/1677 na okružnú križovatku sa zvýši priepustnosť a bezpečnosť prejazdu križovatkou. Stavebný objekt SO 01.2 rieši úpravu existujúcej „ypsilonovej“ križovatky pripojenia účelovej komunikácie na cestu III/1677. Existujúca križovatka sa upraví na stykovú križovatku s využitím vzdialenejšej vetvy od okružnej križovatky. Stavebná úprava je navrhnutá z úpravy smerového a šírkového usporiadania so zachovaním existujúceho odvodnenia. Oporný múr (SO 01.3) sa nachádza v intraviláne mesta Nitra. Slúži k zaisteniu telesa komunikácie okružnej križovatky a vymedzuje tak priestor pozdĺž oporného múra. Zadná časť oporného múru tvorí kalovú jamu priľahlej komunikácie okružnej križovatky. Dĺžka múru bola stanovená na základe situačných podkladov. Na koniec múru nadväzujú telesá cesty, ktoré sú v tejto časti v násype. Konštrukcia oporného múru je budovaná ako novostavba a je riešená ako uholníkový železobetónový múr plošne založený. Stavebný objekt SO-03 rieši realizáciu preložky STL distribučného plynovodu DN150,OC tak, aby svojou novou trasou obchádzal plánovanú okružnú križovatku. Preložka začína v uzlovom bode V1-staničenie 0,000km pripojením na existujúci plynovod oceľ DN 150, cez prechodku USTR D160/DN150, končí v bode V6, staničenie 0,0485km pripojením na existujúci plynovod DN150 cez prechodku USTR D160/DN150. V rámci stavebného objektu SO 04 bude riešené územie, ktoré z hľadiska zelene tvoria plochy v okolí novonavrhnutých komunikácií ako prístupu do územia pre ďalšie využitie. Takto vznikli dve samostatné plochy - zeleň kruhového objazdu a plocha v západnej časti riešeného územia medzi komunikáciou a líniou potoka. Spolu tvoria riešené sadových úprav v záujmovom území. Predmetom stavebného objektu SO 05 je preložka jestvujúcich telekomunikačných vedení Slovak telekom, ktoré prekážajú svojou polohou pri výstavbe okružnej križovatky. Umiestnenie stavby a súčasný stav Zámerom stavby je vyriešenie komplikovanej dopravnej situácie na ceste II/513 (Hlohoveckej ceste) a vytvorenie nového napojenia do územia, kde bude plánovaná výstavba polyfunkčného objektu. Okružná križovatka bude situovaná na križovaní ciest II/513 ul. Hlohovecká a III/1677 ul. Rastislavova. Pozostáva zo štyroch ramien a stredového ostrovčeka. Križovatka je v súčasnosti vzhľadom na dopravný význam križujúcich sa komunikácií a vysoké intenzity dopravy na nich prekážkou plynulej a bezpečnej jazdy. Cieľom rekonštrukcie je prestavba stykovej križovatky na okružnú, aby jej tvar vyhovoval očakávanému dopravnému zaťaženiu a zároveň, aby sa zlepšilo dopravno-technické riešenie križovatky s dosiahnutím lepšej prehľadnosti a plynulosti prejazdu vozidiel, s čím súvisí zvýšenie bezpečnosti dopravy na križovatke a zníženie negatívnych dopadov na životné prostredie.