Popis
Názov zákazky: Práce na obnove, rekonštrukcii, oprave a realizácií nových komunikácii, chodníkov, parkovísk, uličných vpustí, bezbariérových prechodov a opravy výtlkov Predmetom zákazky je obnova, rekonštrukcia, oprava a údržba spodnej a vrchnej stavby pozemných komunikácií, chodníkov, parkovísk, ktoré sú v správe mestskej časti Bratislava-Vrakuňa, t. j. obnovy vozovky jedného, alebo viacerých parametrov vozovky na jeho pôvodnú hodnotu, opravy a rekonštrukcie krytu so zarezaním okrajov obrusnej vrstvy do pravidelných plošných tvarov, opravy prepadov, zálievky škár, oprava trhlín, vyspravenie výtlkov a nerovností, odstránenie podkladov alebo krytov, frézovanie, výkopy, oprava obrubníkov, dodávka, výmena a osadenie uličných vpusti, oprava schodísk, oprava povrchu zámkovej, kamennej, zatrávňovacej dlažby a iné stavebné práce v rozsahu špecifikovanom verejným obstarávateľom v čiastkových objednávkach zadávaných podľa aktuálnych potrieb v súlade so špecifikáciou a jednotkovými cenami prác a dodávok uvedených v sumáre/súhrne všetkých položiek označenom ako Výkaz-výmer (príloha k zmluve) počas platnosti zmluvy. Z dôvodu rôznorodosti jednotlivých rozsahov ako i konštrukčných vrstiev vozoviek, chodníkov a priestranstiev budú jednotlivé požadované práce špecifikované v jednotlivých objednávkach. Frézovacie práce musia zabezpečiť rovinatosť podkladu (fréza s niveláciou), požadovanú pre pokládku hutnených zmesí. Pozornosť treba venovať podkladu po frézovaní - možnosť vzniku tenkých škrupín. Práce spočívajú v rezaní a odstránení živičného krytu, alebo podkladu, odstránení a rezaní podkladu z betónu prostého, alebo vystuženého, odstránenie podkladu z kameniva rôznej hrúbky so zarovnaním styčných plôch. V zhotovení podkladu rôznej hrúbky, zhutnením, v hĺbení rýh šachiet, v oprave obrubníka chodníkového, betónového a záhonového bez a s dodaním obrubníka. S vytrháním obrubníka, očistením, osadením, betonáži a debnení schodísk, vysprávke bet. schodiskových stupňov, dodávke a montáži mreží uličných vpustí, kanalizačných poklopov a úprava uzáverov. Technologické postupy opráv: Vyspravenie výtlkov na vozovke z asfaltového betónu – zarezanie okrajov obrusnej vrstvy v mieste výtlku do pravidelných plošných tvarov, vysekanie, vyfrézovanie, odstránenie úlomkov, vyčistenie poškodeného miesta od zostatkov, spojovací postrek, vyplnenie výtlku zmesou, zhutnenie rozprestretej asfaltovej zmesi, odstránenie prebytočného materiálu z povrchu. Obnova povrchu komunikácie- povrch sa odstráni špeciálnymi mechanizmami (frézou), niveleta sa upraví na požadovanú úroveň, po vyčistení sa nanesie spojovací postrek z asfaltovej emulzie, položí sa nová asfalto -betónová vrstva, zhutnenie. Vyspravenie krytu chodníka betónom asfaltovým – okraje sa zarežú do pravidelných plošných tvarov chodníka okolo výtlku, vysekanie, vyčistenie poškodeného miesta, aplikuje sa postrek, vyplní sa výtlk zmesou a zhutní. Oprava obrubníka (kamenný, záhonový, betónový)- odstránenie poškodeného obrubníka, očistenie, osadenie obrubníka so zhotovením lôžka s bočnou oporou, vyplnenie a zatretie škár. Osadenie obrubníka (kamenný, záhonový, betónový) - urobí sa výkop pod obrubník, zhotoví sa lôžko, osadí sa obrubník nový alebo pôvodný. Výmena a osadenie uličného vpustu- vybúranie konštrukcie komunikácie (živičného krytu, podkladu, štrkodrviny), zarezanie živičného krytu, odstránenie jestvujúceho uličného vpustu. Dodávka nového uličného vpustu s osadením, urobí sa spätná povrchová úprava komunikácie. Bezbariérové prechody- zhotovenie pomocou hmatateľných povrchov zabezpečiť zjednodušenie orientácie v priestore a varovať človeka pred nebezpečným miestom. Sprostredkovať informáciu o blízkosti dôležitého miesta a naviesť nevidiacich a slabozrakých k tomuto miestu. Na miestach kde chýbajú prirodzené vodiace línie sa doplnia umelé vodiace línie. Za týmto účelom sa používajú dva typy hmatateľných povrchov: - • Varovný povrch - usporiadanie výstupkov môže byť rovnobežne aj diagonálne nakoľko je vhodnejšie pre nevidiace a slabozraké osoby. Výstupky majú pozitívny reliéf; výška reliéfu - výstupkov: 5mm ±1mm Výstupok má mať tvar polgule, alebo zrezanej polgule, kde: dolný priemer výstupkov je (20 - 30) mm a horný priemer výstupkov (10 - 20) mm - pri zrezanej polguli; svetlá vzdialenosť medzi výstupkami sa vypočíta ako dolný priemer výstupku x 1,5; - • Vodiaci povrch - výška reliéfu drážok je 5mm ±1mm. Drážky majú pozitívny reliéf. Vystúpená časť (rebro) by mala byť užšia ako žliabok. Vystúpená drážka - rebro môže mať v reze: tvar obdĺžnika alebo lichobežníka pričom: rozmery obdĺžnika sú: šírka vystúpenej drážky (rebra): (20 - 30) mm a šírka žliabku: (25 - 35) mm; tvar lichobežníka: horná šírka vystúpenej drážky (rebra): (15 - 25) mm; spodná šírka vystúpenej drážky (rebra): o 10 mm väčšia ako horná: (25 - 35) mm; svetlá vzdialenosť medzi drážkami - rebrami (25 - 35) mm. Požiadavky na materiál hmatateľných povrchov - materiál musí byť farebne stály, odolný voči poveternostným vplyvom a mechanickému opotrebeniu (olamovanie výstupkov); ideálne je pri vytváraní hmatateľných povrchov používať materiálový kontrast voči chodníku. Technické špecifikácie a požiadavky na uskutočňovanie stavebných prác, ktoré sa vyžadujú od zhotoviteľa: Pri vykonaní prác sa zhotoviteľ zaväzuje dodržiavať stavebno - technické a kvalitatívne parametre v súlade so Slovenskými technickými normami (STN) a Slovenskými technickými normami európskymi (STN EN), ako i certifikáty, revízne správy a atesty použitých materiálov a výrobkov v zmysle platných zákonov a noriem. Asfaltové zmesi sa nesmú klásť za dažďa alebo ak je na ložnej vrstve vodný film, sneh či zvyšky ladu. Pri kladení ložnej vrstvy za použitia modifikovaného asfaltu nesmie byť teplota nižšia ako - 50 °C a pri obrusnej vrstve musí byť teplota vzduchu najmenej + 10 °C. Na mieste realizácie opráv (stavenisko) musí byť v priebehu vykonávania prác trvale prítomný zástupca Zhotoviteľa, poverený riadením prác (stavbyvedúci), ktorým je