Informácie
Názov zákazky:
STRATEGICKÉ ÚZEMIE VALALIKY - FÁZA 1 - Externá infraštruktúra – Dopravná infraštruktúra – Križovanie ŠRT s cestou III/3813
Kód zákazky:
PARK-53-010/2024
Kód oznámenia:
22618 - MSP
Postup:
Verejná súťaž (Nadlimitná zákazka)
Druh:
Stavebné práce
Predpokladaná hodnota:
5 727 443,30 €
Termíny
Predkladanie ponúk:
9.10.2024 12:00
Vyhlásenie:
12.9.2024
Verejný obstarávateľ
Adresa:
Trnavská cesta
82101 Bratislava - mestská časť Ružinov
NUTS:
SK010 - Bratislavský kraj
Miesto dodania:
Trnavská cesta Bratislava - mestská časť Ružinov 82101 Slovensko Miesto uskutočňovania predmetu zákazky je podrobne uvedené vo Zväzku 3 Opis predmetu zákazky súťažných podkladov.
Zdroj:
Popis
Predmetom zákazky je uskutočnenie stavebných a projekčných prác pre projekt: Strategický park Valaliky – Fáza 1 - Externá infraštruktúra – Dopravná infraštruktúra – Križovanie ŠRT s cestou III/381. Celkový opis projektu je uvedený v Súhrnnej sprievodnej správe a pláne organizácie výstavby. Výstavbou strategického parku Volvo vznikne potreba dopravnej obslužnosti tohto parku a jeho napojenie na existujúcu cestnú infraštruktúru, ktorej kostru v súčasnosti tvorí rýchlostná cesta R4 a cesta I/17 doplnená cestami tretej triedy. Táto dopravná kostra bude výhľadovo doplnená o v súčasnosti budovanú stavbu rýchlostná cesta R2 Šaca – Košické Oľšany II. úsek. V záujmovom území je v príprave ešte stavba Rýchlostná cesta R2 Šaca – Košické Oľšany I. úsek ktorej význam ešte vzrástol pripravovanou investíciou. Existujúce ako aj budované rýchlostné cesty R2 a R4 sú v štvorpruhovom usporiadaní v kategórii R 24,5/120. V rámci územia priemyselného parku vypĺňa železničná infraštruktúra jeho východnú časť a je napojená na jestvujúcu železničnú trať č. 109B (TTP) Hidasnémeti – Čaňa – Barca v medzistaničnom úseku Barca – Čaňa. Po severnej strane záujmového územia v smere západ – východ sa nachádza existujúca širokorozchodná železničná infraštruktúra. Jedná sa o elektrifikovanú širokorozchodnú trať Haniska - Maťovce (št. hranica UA). Budovanie cestnej infraštruktúry vyžaduje zásah do existujúcej trate širokého rozchodu v potrebu výstavby mimoúrovňového križovania v medzistaničnom úseku výhybňa Hornád – ŽST Haniska p. K, ŠRT. Projekt uvažuje aj s výstavbou novej železničnej stanice Valaliky s pripojovacou koľajou, novým terminálom integrovanej osobnej dopravy (TIOP Valaliky). V rámci prípravy Strategického územia Valaliky sa vybudujú koridory dátových chráničiek, ktoré budú prepájať miesta s existujúcimi dátovými rozvodmi jednotlivých prevádzkovateľov a poskytovateľov dátových služieb, čím sa zabezpečí možnosť budúceho bezproblémového napojenia. Podrobnejší opis je obsiahnutý v technických správach jednotlivých stavebných objektov, ktoré sú súčasťou projektovej dokumentácie v stupni dokumentácia pre stavebné povolenie „DSP“). Verejný obstarávateľ osobitne upozorňuje záujemcov, že zásady organizácie výstavby vychádzajú z požiadaviek užívateľa trate ŠRT, spoločnosti U.S. Steel Košice, s.r.o., ktorého stanovisko realizácii výluky na ŠRT je nasledovné: „Žiadame aby nepretržitá odstávka, tzv. N-výluka širokorozchodnej trate (ďalej len ŠRT) nepresiahla dĺžku trvania maximálne 10 dní. Presný termín odstávky požadujeme dohodnúť s USSK v dostatočnom časovom predstihu, najmenej 6 mesiacov vopred. Zároveň žiadame aby z technických dôvodov bola výluka ŠRT realizovaná v mesiacoch máj až november tak, aby počas nej nebolo potrebné zabezpečovať rozmrazovanie surovín. Ostatné odstávky potrebné pre realizáciu stavby žiadame vykonávať vo vlakových prestávkach. Vzhľadom na dôležitosť eliminácie rizík súvisiacich so zásobovaním spoločnosti žiadame, aby požiadavky uvedené vyššie v tomto bode boli zapracované do podkladov pre verejné obstarávanie budúceho dodávateľa stavby s tým, že ich bude musieť akceptovať a zároveň bude musieť úzko spolupracovať s USSK, najmä s Útvarom riaditeľa pre strategické suroviny a s DZ Doprava.“ Toto stanovisko je uvedené aj v dokladovej časti stavby. Bližšia špecifikácia predmetu zákazky je uvedená vo Zväzku 3 Opis predmetu zákazky týchto súťažných podkladov.