Informácie
Názov zákazky:
Poskytovanie služieb mestskej autobusovej dopravy pre mesto Ružomberok
Kód zákazky:
001-AGM
Kód oznámenia:
28718 - MSS
Postup:
Verejná súťaž (Nadlimitná zákazka)
Druh:
Služby
Predpokladaná hodnota:
10 043 500,00 €
Termíny
Predkladanie ponúk:
27.12.2024 10:00
Vyhlásenie:
22.11.2024
Verejný obstarávateľ
Adresa:
Nám. A. Hlinku
03401 Ružomberok
NUTS:
SK031 - Žilinský kraj
Miesto dodania:
Nám. A. Hlinku Ružomberok 03401 Slovensko
Zdroj:
Popis
Predmetom zákazky je poskytovanie služieb pravidelnej mestskej autobusovej dopravy, vykonávanej v súlade s potrebami dopravnej obslužnosti územia. Účelom zákazky je zabezpečenie dopravnej obslužnosti mesta Ružomberok počas celého trvania kontraktu, na základe a v súlade s cestovnými poriadkami a inými dokumentami. Poskytovanie služieb vo verejnom záujme v osobnej cestnej doprave v meste Ružomberok spočíva v zabezpečení dopravnej obslužnosti mesta pravidelnou mestskou autobusovou dopravou podľa určeného linkového vedenia, po trasách určených východiskovou, nácestnými a cieľovou zastávkou, v súlade s tarifnými a dopravnými podmienkami, najmä s dôrazom na kvalitu poskytovanej služby pri vykonávaní dopravnej obsluhy (napr. parametre vozidlového parku), spôsoboch predaja cestovných lístkov, tarifného vybavenia cestujúcich, zabezpečenia nadväznosti spojov jednotlivých liniek, spolupráci pri integrácii dopravy a inými parametrami podľa požiadaviek verejného obstarávateľa (Objednávateľa). Verejný obstarávateľ je osobou, na ktorú sa vzťahujú povinnosti podľa zákona č. 214/2021 Z. z. o podpore ekologických vozidiel cestnej dopravy a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a teda je povinný zabezpečiť splnenie požadovaného podielu ekologických vozidiel pri plnení predmetu tejto zákazky. Nakoľko verejný obstarávateľ má možnosť čerpať dotácie na nákup ekologických vozidiel podľa tohto zákona, tak plánuje, že zaobstará potrebné ekologické vozidlá, zabezpečí všetky činnosti v súvislosti s ich prevádzkou, ako aj potrebnú infraštruktúru a úspešnému uchádzačovi dá tieto vozidlá k užívaniu, pričom uchádzačovi v tejto súvislosti nevzniknú žiadne náklady. Ekologické vozidlá dostane uchádzač najneskôr do 3 rokov odo dňa začiatku poskytovania služieb. Na podklade vyššie uvedeného je preto uchádzač povinný vo svojej ponuke túto skutočnosť zohľadniť a počítať s takouto situáciu. Verejný obstarávateľ zároveň dáva do pozornosti skutočnosť, že vozidlá, ktoré uchádzač bude používať a neskôr budú nahradené ekologickými vozidlami, nemusia spĺňať rovnaké požiadavky ako vozidlá, ktoré budú používané počas celého plnenia predmetu zákazky (presné informácie sú v dokumente s názvom Technické a prevádzkové štandardy). Verejný obstarávateľ požaduje do ponuky predloženie technickej špecifikácie k odbavovacím zariadeniam, a to z dôvodu, že chce na vlastnú zodpovednosť zabezpečiť ekologické vozidlá, a teda potrebuje informácie, aby vedel zabezpečiť kompatibilnosť odbavovacích zariadení, ktoré úspešný uchádzač bude používať s ekologickými autobusmi, ktoré bude zabezpečovať. Verejný obstarávateľ predpokladá, že na plnenie predmetu zákazky bude využívaných 8 autobusov a 1 záložné vozidlo, a teda bude potrebné zaobstarať 5 ekologických vozidiel, pričom toto číslo zároveň predstavuje hodnotu autobusov na naftový alebo iný neekologický pohon, ktoré sa budú nahrádzať. Celkový počet sa môže meniť v závislosti od toho koľko vozidiel úspešný uchádzač bude na plnenie predmetu zákazky využívať. Verejný obstarávateľ má však za to, že maximálne sa bude jednať o 6 ekologických vozidiel a minimálne o 4. Prílohou súťažných podkladov sú aj dokumenty, ktoré súvisia s integráciou úspešného uchádzača do integrovaného dopravného systému, ktorý funguje na území Žilinského samosprávneho kraja, preto je potrebné, aby uchádzači v rámci ponuky brali ohľad aj na tieto dokumenty a pri príprave ponuky ich zohľadnili