Informácie
Názov zákazky:
Dodanie informačných systémov SMP, Gov AP, C5 AP, ako aj podpora prevádzky a údržba
Kód zákazky:
2
Kód oznámenia:
5419 - POS
Postup:
Verejná súťaž (Nadlimitná zákazka)
Druh:
Služby
Predpokladaná hodnota:
0,00 €
Termíny
Predkladanie ponúk:
Vyhlásenie:
21.3.2025
Verejný obstarávateľ
Adresa:
Lazovná
97401 Banská Bystrica
NUTS:
SK032 - Banskobystrický kraj
Miesto dodania:
Lazovná Banská Bystrica 97401 Slovensko
Zdroj:
Popis
Predmetom obstarania bude implementácia nových informačných systémov SMP, Gov AP, C5 AP, ktorými finančná správa zabezpečí technické predpoklady na plnenie legislatívnych povinností pre podnikateľské subjekty v oblasti povinnosti vyhotoviť a prijímať faktúry v ustanovenom elektronickom formáte od 1.júla 2027 a oznamovania údajov z vyhotovených a z prijatých elektronických faktúr pre tuzemské transakcie, vyplývajúcich z návrhu zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len „návrh zákona“). Cieľom obstarania bude okrem hlavných procesov vychádzajúcich z legislatívy zabezpečiť aj prípravu podnikateľských subjektov na spôsob povinného oznamovania údajov o cezhraničných transakciách podľa článku 4 smernice EK, ktorý bude musieť byť do zákona o DPH transponovaný a účinný k 1. júlu 2030. Systém SMP (Service Metadata Provider) Systém SMP slúži na evidenciu metadát o podnikateľských subjektov, potrebných na uskutočnenie výmeny dokumentov (napr. elektronických faktúr) v sieti Peppol. Existujú aj voľne stiahnuteľné verzie (Opensource) SW ako aj platené verzie SW, ktoré je možné následne prispôsobiť na špecifické požiadavky. Príklady OpenSource SW alebo Close Source systémov nájdete tu: https://peppol.org/tools-support/links-to-software/ Jednotliví certifikovaní poskytovatelia prístupových bodov (AP Access Point provider) do siete budú využívať systém SMP, kde pre svojich participantov/klientov (podnikateľské subjekty) budú zakladať a aktualizovať ich metaúdaje o smerovaní v sieti. Viac informácií o špecifikácií pre systém SMP nájdete na https://peppol.org/documentation/technical-documentation/edelivery-documentation/ Predpokladaným spôsobom obstarania bude SaaS (Software as a Service). Úspešný uchádzač bude povinný preukázať certifikáciu OpenPeppol organizácie. Predpokladané minimálne funkčné požiadavky sú nasledovné: API rozhranie a webový prístup pre Nastavenie účtu, zmena hesla, vygenerovanie API kľúča Zadanie/zmena/vypublikovanie metadát o organizácií (štátnej inštitúcií) na SML (Service Metadata Location) Zadanie/zmena profilov End Pointov Zadanie/zmena End Pointov Systém Gov AP (AP Access Point provider) Pre štátne inštitúcie plánuje štát obstarať služby poskytovateľa prístupového bodu AP (Access Point). Predpokladané minimálne funkčné požiadavky sú nasledovné: API rozhranie a webový prístup pre - Nastavenie účtu, zmena hesla, vygenerovanie API kľúča - Typy používateľov: o Používateľ účtu AP o Používateľ organizácie – používatelia môžu prijímať a zasielať elektronické dokumenty príslušnej organizácie. Používateľovi je možné vystaviť API kľúč na základe ktoré bude možné vykonať tieto operácie cez API rozhranie pre danú organizáciu a daného používateľa - Typy rolí: o Administrátor – plný prístup na účet AP o Riadenie účtu k AP – pridať, meniť, vymazať účty k AP o Riadenie organizácií – pridať, meniť, vymazať organizácie prepojené na účet o Riadenie používateľov organizácií – pridať, meniť, vymazať používateľov organizácií o Zobrazenie logov k organizácií o Zasielanie pre organizáciu – možnosť zaslania dokumentov a zobrazenie podrobností o transakcií pre organizácie prepojené s účtom o Prijímanie pre organizáciu – možnosť prijímania dokumentov a zobrazenie podrobností o transakcií pre organizácie prepojené s účtom - Zadanie/zmena organizácie (štátnej inštitúcie) o Zadanie typu notifikácii o prijatom elektronickom dokumente (Webhook a zaslanie email notifikácia) o Zadanie/zmena používateľa s právom na zaslanie, sledovanie stavu a prijímanie elektronického dokumentu - Príjem elektronického dokumentu. Minimálne funkčnosti a údaje o: o vznik transakcie, ID transakcie, zasielateľ, prijímateľ, Typ, ID dokumentu, Stav dokumentu (Nový, Prečítaný), Detailný typ dokumentu, Proces, Názov AP zasielateľa, Názov AP prijímateľa o tlačidlo na prevzatie Download dokumentu (XML a PDF Human-readable forma aj s vložnými prílohami), Opätovné spustenie notifikácie o prijatom dokumente, Vymazanie transakcie - Zaslanie dokumentu. Minimálne funkčnosti a údaje o: o vznik transakcie, zasielateľ, prijímateľ, Typ, ID, Status (v poradí, zasielaný, odoslaný, naplánovaný na opätovné zaslanie po zlyhaní, chyba – dokument nebol úspešne zaslaný) o Detailné informácie o transakcií zasielania - vznik transakcie, ID transakcie, zasielateľ, prijímateľ, Typ, ID dokumentu, Stav dokumentu, Detailný typ dokumentu, Proces, Názov AP zasielateľa, Názov AP prijímateľa o tlačidlo na download zaslaného dokumentu, Vymazanie transakcie Systém C5 AP Špeciálny prístupový bod C5 AP, založený na modeli PEPPOL 5-corner, ktorý bude umožňovať získavať vybrané údaje z vystavených faktúr v reálnom čase. Systém musí spĺňať legislatívne podmienky EÚ predovšetkým smernice o DPH v Digitálnom veku, slovenskej legislatívy, licencovaný on-premise systém a certifikáciu prevádzky od FS aj PEPPOL.org s dôrazom na kybernetickú bezpečnosť. Viac informácií o funkčných požiadavkách na systém C5 AP nájdete na: https://peppol.org/documentation/technical-documentation/ctc-documentation/ Súčasťou obstarania je aj zabezpečenie systémovej údržby a technickej podpory systémov.