1. Základné údaje
2. Organizácie
3. Kupujúci a poskytovateľ služieb
4. Postup
5. Časti
-
5.1 Informácie o časti
-
5.1.1 Časť
- Názov: Modernizácia a vostavba budovy Krajského súdu v Nitre - stavebné práce
-
Účel
-
Opis časti
- Referenčné číslo: Spr 489/25
- Názov : Modernizácia a vostavba budovy Krajského súdu v Nitre - stavebné práce
- Opis: Rekonštrukcia administratívnej budovy Krajského súdu v Nitre podľa projektovej dokumentácie vypracovanej spoločnosťou JEGON s.r.o., IČO 36200336, Slovenská 7032/6A 071 01 Michalovce, z 4/2025. Podrobný opis predmetu zákazky sa nachádza v časti B.1 OPIS PREDMETU ZÁKAZKY súťažných podkladov.
- Druh zákazky: Stavebné práce
-
Rozsah obstarávania
- Toto verejné obstarávanie je vhodné aj pre malé a stredné podniky (MSP).: áno
-
Predpokladaná hodnota
- Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (hodnota): 6 528 342.00
- Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (mena): Euro
-
Informácie o hlavnej klasifikácii predmetu zákazky
- Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
- Hlavný CPV kód: Stavebné práce na budovách súdov
-
Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
-
Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
- Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
- Doplňujúci CPV kód: Strešné izolačné práce
-
Informácie o strategickom verejnom obstarávaní
-
Environmentálny vplyv obstarávania
-
Environmentálny vplyv obstarávania
- Prístup zameraný na znižovanie environmentálnych vplyvov: Iný
-
Informácie o strategickom verejnom obstarávaní
-
Informácie o strategickom verejnom obstarávaní
- Strategické verejné obstarávanie: Zelené verejné obstarávanie
- Opis strategického verejného obstarávania: Ide o verejné obstarávanie s aplikáciou environmentálneho aspektu. Vzhľadom na merateľný ukazovateľ projektu, ktorým je dosiahnutie určitej značnej (jasne zadefinovanej) miery energetickej úspory na primárnej energii, pričom sa uvedený cieľ dosiahne konkrétnymi technickými opatreniami (ktoré sú súčasťou obstarávaného predmetu zákazky), pôjde o dlhodobé pozitívne dopady zákazky na životné prostredie. Prioritne v zmysle bodu 7., tzn. efektívnejšie využívanie prírodných zdrojov.
-
Informácie o mieste plnenia
-
Informácie o mieste plnenia
- Ulica: Štúrova 9
- Mesto: Nitra
- PSČ: 95048
- Nižšia územná jednotka krajiny: Nitriansky kraj
- Krajina: Slovensko
-
Predpokladané trvanie
-
Dĺžka trvania
- Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (hodnota): 13
- Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (jednotka): Mesiac
-
Dohoda o vládnom obstarávaní
- Na toto verejné obstarávanie sa vzťahuje Dohoda o vládnom obstarávaní (GPA).: áno
-
Využitie prostriedkov z fondov EÚ
- Finančné prostriedky EÚ: Obstarávanie je plne alebo čiastočne financované z fondov EÚ
-
Európske fondy
-
Európske fondy
- Program súvisiaci s finančnými prostriedkami EÚ: Program na podporu reforiem (vrátane nástroja na realizáciu reforiem a nástroja konvergencie)
- Identifikátor finančných prostriedkov EÚ: 01-13-P04-00004
- Viac podrobností o finančných prostriedkoch EÚ: Predmet zákazky bude financovaný z prostriedkov mechanizmu na podporu obnovy a odolnosti. Názov projektu: Modernizácia a vostavba budovy Krajského súdu v Nitre Kód projektu: 15I01-13-P04-00004 Názov investície/reformy: 01-13-P04-00004 Názov investície: Investícia 1: Reorganizácia súdov – renovácia budov Názov komponentu: Komponent 15 – Reforma justície
-
Informácie o rámcovej dohode a dynamickom nákupnom systéme
-
Aplikácia rámcovej dohody
- Rámcová dohoda: Žiadna
-
Dynamický systém obstarávania
- Dynamický nákupný systém: Žiadny
-
Informácie o rámcovej dohode
- Kategórie: Kategórie kupujúcich
-
Súťažné podmienky
-
Zoznam podmienok účasti
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Technická a odborná spôsobilosť
- Názov podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 písm. b) zákona o VO v nadväznosti na § 34 ods. 2 zákona o VO
- Opis podmienky účasti: Zoznam stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich sedem (7) rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác. Zoznam stavebných prác musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom: - bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia; ak referencia nebola vyhotovená podľa § 12 zákona o VO, dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplnené dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie, - bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa zákona o VO, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Pre účely splnenia tejto podmienky musí uchádzač predložiť zoznam uskutočnených stavebných prác rovnakého alebo obdobného charakteru ako je predmet zákazky (t.j. výstavba a/alebo obnova a/alebo modernizácia nebytovej budovy s výnimkou priemyselné budovy a sklady, nádrže a silá a poľnohospodárske budovy a sklady, stajne a maštale ) za predchádzajúcich sedem (7) rokov od vyhlásenia verejného obstarávania v minimálnej kumulatívnej hodnote 3.500.000,- EUR bez DPH, pričom najmenej jedna referencia musí dosiahnuť hodnotu v objeme 1.700.000,- EUR bez DPH. V prípade, ak v uchádzačom predloženom zozname uskutočnených stavebných prác sa budú nachádzať aj stavebné práce, ktorých začiatok alebo koniec presahuje stanovené obdobie posledných 7 rokov od vyhlásenia verejného obstarávania, uchádzač v predloženom zozname uskutočnených stavebných prác uvedie zvlášť aj cenu iba za tú časť/obdobie, ktorá bola uskutočnená v požadovanom období. V zozname uskutočnených stavebných prác uchádzač uvedie názov/obchodné meno zmluvného partnera, adresu jeho sídla/miesta podnikania, názov a stručný opis uskutočnených stavebných prác, cenu a údaje na kontaktnú osobu zmluvného partnera (odberateľa), u ktorej je možné overiť skutočnosti uvedené v zozname. V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, je potrebné na prepočítanie tejto meny na euro použiť kurz Európskej centrálnej banky (ECB), resp. kurz Národnej banky Slovenska, ak ECB nestanovuje daný kurz, aktuálny v posledný deň príslušného kalendárneho roku, v ktorom došlo ku skutočnosti, rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti, t. j. v ktorom sa referencia realizovala. V prípade referencie realizovanej v roku 2025 sa použije kurz Európskej centrálnej banky (ECB), resp. kurz Národnej banky Slovenska, ak ECB nestanovuje daný kurz, platný ku dňu vyhlásenia tohto verejného obstarávania, teda ku dňu zverejnenia Oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania v Úradnom vestníku EÚ. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, uchádzač predloží v pôvodnej mene a v mene Euro, s uvedením hodnoty kurzu, na základe ktorého došlo k ním vykonanému prepočtu.
- Použitie podmienky účasti: Uplatňuje sa
-
Zoznam podmienok účasti
- Typ podmienky účasti: Technická a odborná spôsobilosť
- Názov podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 písm. g) zákona o VO
- Opis podmienky účasti: Ak ide o stavebné práce údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov. Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Verejný obstarávateľ požaduje predložiť zoznam osôb s odbornou kvalifikáciou, určených na plnenie Zmluvy alebo riadiacich zamestnancov (kľúčoví experti). Údaje o odbornej praxi preukáže predložením profesijného životopisu alebo ekvivalentným dokladom podpísaným expertom a s uvedením dátumu. Z každého predloženého profesijného životopisu príslušného kľúčového experta alebo ekvivalentného dokladu musia vyplývať nasledovné údaje/skutočnosti: - meno a priezvisko príslušného kľúčového experta, - história zamestnania/odbornej praxe príslušného experta vo vzťahu k predmetu zákazky (zamestnávateľ/odberateľ, trvanie pracovného pomeru/trvanie odbornej praxe / rok a mesiac od – do, pozícia, ktorú príslušný kľúčový expert zastával), - praktické skúsenosti príslušného kľúčového experta (celková zmluvná cena projektu , názov projektu/predmetu plnenia, odberateľ/zamestnávateľ, popis projektu/predmetu plnenia, pozícia na projekte/predmete plnenia, obdobie rok a mesiac od - do, ďalšie údaje uvedené pri jednotlivých kľúčových expertoch), - dátum a podpis príslušného kľúčového experta. Pre každú pozíciu musí byť navrhnutý samostatný kľúčový expert . Kľúčový expert č. 1: Stavbyvedúci a) Požadovaná prax experta: minimálne päť (5) ročné skúsenosti vo funkcii stavbyvedúceho na projektoch modernizácie a/alebo obnovy a/alebo výstavby pozemných stavieb, • Preukáže životopisom b) Požadovaná praktická skúsenosť experta: Minimálne dve (2) praktické skúsenosti v pozícii stavbyvedúceho na projektoch modernizácie a/alebo obnovy a/alebo výstavby nebytovej budovy. Z týchto minimálne dvoch (2) praktických skúseností, minimálne jedna praktická skúsenosť musí byť projekt v minimálnej finančnej hodnote 1 700 000,00 EUR bez DPH. • Preukáže zoznamom praktických skúseností kľúčového experta v zmysle Prílohy č.10 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov/záujemcov týchto SP c) Požadovaná minimálna certifikácia, certifikačná skúška: osvedčenie o vykonaní odbornej skúšky na činnosť stavbyvedúci podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s rozsahom oprávnenia na výkon činnosti v odbore pozemné stavby alebo ekvivalent takéhoto osvedčenia. • Preukáže platným osvedčením. Kľúčový expert č. 2: Zástupca stavbyvedúceho a) Požadovaná prax experta: minimálne štvor (4) ročné skúsenosti vo funkcii stavbyvedúceho alebo zástupcu stavbyvedúceho na projektoch modernizácie a/alebo obnovy a/alebo výstavby pozemných stavieb, • Preukáže životopisom b) Požadovaná praktická skúsenosť experta: Minimálne jedna (1) praktická skúsenosť v pozícii stavbyvedúceho alebo zástupcu stavbyvedúceho na minimálne 1 projekte modernizácie a/alebo obnovy a/alebo výstavby nebytovej budovy. Z tejto minimálne jednej (1) praktickej skúsenosti, musí byť projekt v minimálnej finančnej hodnote 1 700 000,00 EUR bez DPH. • Preukáže zoznamom praktických skúseností kľúčového experta v zmysle Prílohy č.10 časti A.1 Pokyny pre uchádzačov/záujemcov týchto SP c) Požadovaná minimálna certifikácia, certifikačná skúška: osvedčenie o vykonaní odbornej skúšky na činnosť stavbyvedúci podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov s rozsahom oprávnenia na výkon činnosti v odbore pozemné stavby alebo ekvivalent takéhoto osvedčenia. • Preukáže platným osvedčením. Všeobecné informácie k podmienkam účasti technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti: Ak uchádzač preukazuje technickú alebo odbornú spôsobilosť inou osobou v zmysle § 34 ods. 3 zákona o VO, musia byť splnené všetky požiadavky uvedené v ustanovení § 34 ods. 3 zákona o VO. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej alebo odbornej spôsobilosti spoločne. Verejný obstarávateľ prijme aj iný obsahom a rozsahom rovnocenný doklad, resp. ekvivalentný doklad vydaný príslušnou inštitúciou, alebo orgánom iného štátu, v ktorom má uchádzač sídlo, ktorým uchádzač preukáže splnenie podmienok účasti. Ponuky, návrhy, doklady súvisiace so splnením podmienok účasti a všetky ďalšie doklady a dokumenty vo verejnom obstarávaní sa predkladajú v štátnom jazyku Slovenskej republiky a môžu sa predkladať aj v českom jazyku. Ak je doklad alebo dokument vyhotovený v inom ako štátnom jazyku Slovenskej republiky alebo českom jazyku, predkladá sa spolu s jeho úradným prekladom do štátneho jazyka Slovenskej republiky. Ak sa zistí rozdiel v ich obsahu, rozhodujúci je úradný preklad do štátneho jazyka. Doklady a dokumenty požadované pre splnenie podmienok účasti musí podpísať oprávnená osoba uchádzača (okrem dokumentov, ktoré podpisuje osoba určená na splnenie podmienok účasti v súlade s § 34, ods.1 písm. g). Hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti Jednotným európskym dokumentom podľa § 39 zákona o VO. Súhrnný materiál obsahujúci zhrnutie základných informácií ohľadne JED-u pre verejné obstarávanie je možné nájsť na stránke: https://www.uvo.gov.sk/zaujemca-uchadzac/jednotny-europsky-dokument-jed. Verejný obstarávateľ povoľuje uchádzačom vyplniť v rámci JED-u len oddiel alpha: GLOBÁLNY ÚDAJ PRE VŠETKY PODMIENKY ÚČASTI časti IV. JED-u bez toho, aby musel vyplniť iné oddiely časti IV. JED-u. Postačuje, keď hospodársky subjekt uvedie nasledovné: "Spĺňa požadované podmienky účasti › Áno"
- Použitie podmienky účasti: Uplatňuje sa
-
Kritériá na vyhodnotenie ponúk
-
Zoznam kritérií
-
Zoznam kritérií
- Typ kritéria na vyhodnotenie ponúk: Cena
- Opis kritéria na vyhodnotenie ponúk: Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia celková zmluvná cena požadovaného predmetu zákazky, t. j. celková zmluvná cena za predmet zákazky v EUR vrátane DPH.
- Názov kritéria na vyhodnotenie ponúk: Najnižšia cena (celková cena stanovená v EUR s DPH)
-
Ďalšie požiadavky
- Skupina uchádzačov, ktorej bude zadaná koncesia, musí mať určitú právnu formu: áno
- Opis právnej formy uchádzača: V prípade, ak bude ponuka skupiny dodávateľov prijatá, verejný obstarávateľ bude podľa § 37 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní vyžadovať vytvorenie určitej právnej formy z dôvodu riadneho plnenia zmluvy.
-
Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
-
Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
- Vyhradená účasť: Žiadne
-
Informácie o variantoch
- Varianty: Nie sú povolené
-
Požiadavky na plnenie zmluvy
-
Vykonávanie zmluvy prostredníctvom chránených pracovísk
- Plnenie zmluvy sa musí vykonať v rámci programov chránených pracovísk.: Nie
-
eFakturácia
- Elektronická fakturácia: Povolená
-
eKatalóg
- Predkladanie ponúk vo forme elektronického katalógu: Nie je povolené
-
Postup po procese udeľovania
- Elektronické objednávanie: áno
- Elektronická platba: áno
-
Informácie o predložení
-
Lehota I
- Lehota na predkladanie ponúk (dátum): 30.06.2025
- Lehota na predkladanie ponúk (čas): 10:00
-
Viazanosť ponuky
-
Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná
- Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (hodnota): 8
- Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (jednotka): Mesiac
-
Jazyk predkladania ponúk
-
Jazyk predkladania ponúk
- Jazyky, v ktorých možno predložiť ponuky: slovenčina
-
Jazyk predkladania ponúk
- Jazyky, v ktorých možno predložiť ponuky: čeština
-
Informácie o otváraní ponúk
- Dátum otvárania ponúk: 30.06.2025
- Čas otvárania ponúk: 10:03
- Opis otvárania ponúk: Otváranie ponúk bude uskutočnené podľa § 52 ods. 1 až 3 zákona o verejnom obstarávaní. Otváranie ponúk bude realizované elektronicky a verejný obstarávateľ umožní účasť na otváraní všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk. Umožnením účasti na otváraní ponúk sa rozumie ich sprístupnenie prostredníctvom príslušnej funkcionality v systéme IS EPVO všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku spôsobom podľa bodu 13. súťažných podkladov. V danej zákazke dôjde k on-line sprístupneniu ponúk. Na základe tejto skutočnosti verejný obstarávateľ nastavil „Štruktúru ponuky“ a záujemcovia sú povinní pred odoslaním ponuky cez IS EVO vyplniť aj „Štruktúru ponuky“ („štruktúrované kritériá“), kde tiež uvedú svoj návrh na plnenie kritérií, ktorý sa dá vyjadriť číslom (Celková cena v EUR s DPH). IS EPVO automaticky vytvorí a pošle všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuky v lehote na predkladanie ponúk, zápisnicu z otvárania ponúk. Zápisnica obsahuje údaje zverejnené na otváraní ponúk podľa § 52 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Obsah zápisnice zodpovedá ustanoveniu § 52 zákona o verejnom obstarávaní.
- Miesto otvárania ponúk: V danej zákazke dôjde k on-line sprístupneniu ponúk. Na základe tejto skutočnosti verejný obstarávateľ nastavil „Štruktúru ponuky“ a záujemcovia sú povinní pred odoslaním ponuky cez IS EVO vyplniť aj „Štruktúru ponuky“ („štruktúrované kritériá“), kde tiež uvedú svoj návrh na plnenie kritérií, ktorý sa dá vyjadriť číslom (Celková cena v EUR s DPH).
-
Zábezpeka
- Vyžaduje sa zábezpeka: áno
- Opis zábezpeky: Zábezpeka ponuky sa vyžaduje vo výške 150.000,- EUR (slovom: stopäťdesiattisíc Eur). Bližšie informácie týkajúce sa zábezpeky sú uvedené v súťažných podkladoch.
-
Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť
- Elektronické predkladanie ponúk: Povinné
- Adresa na predkladanie ponúk (URL): https://www.isepvo.sk
-
Informácie o súťažných podkladoch
-
Informácie o súťažných podkladoch
-
Súťažné podklady v úradných jazykoch
-
Súťažné podklady v úradnom jazyku
-
Súťažné podklady v úradnom jazyku
- Úradný jazyk súťažných podkladov: slovenčina
- Obmedzený prístup k súťažným podkladom: Žiadne obmedzenia prístupu k dokumentom
- Súťažné podklady (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/534803
- Označenie dokumentu/zákazky: Súťažné podklady
-
Komunikačný kanál ad hoc
- Názov elektronického prostriedku: IS EPVO
-
Preskúmanie
-
Lehoty na preskúmanie
- Opis lehôt na preskúmanie: Lehoty na predloženie žiadosti o nápravu a/alebo námietok upravuje platný a účinný zákon o verejnom obstarávaní.
-
Organizácia pre preskúmanie
- ID organizácie zodpovednej za preskúmanie: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)
-
Organizácia poskytujúca informácie o preskúmaní
- ID poskytovateľa informácií o preskúmaní: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)