EHMK 2026: Obnova hodinovej veže a západného hradbového múru - reštaurátorské práce

Informácie o zákazke

Informácie

Názov zákazky: "EHMK 2026: Obnova hodinovej veže a západného hradbového múru - reštaurátorské práce"
Kód zákazky: 25/2025
Kód oznámenia: 10820 - WYP
Postup: Podlimitná zákazka bez elektronického trhoviska
Druh: Stavebné práce
Hlavný CPV: 45454100-5
Predpokladaná hodnota: 645 630,00 €

Termíny

Predkladanie ponúk: 23.7.2025 10:00
Vyhlásenie: 3.7.2025

Verejný obstarávateľ

Názov organizácie: Trenčiansky samosprávny kraj
Adresa: K dolnej stanici
91101 Trenčín
NUTS: SK022 - Trenčiansky kraj
Miesto dodania: K dolnej stanici Trenčín 91101 Slovensko Reštaurátorské práce na Hodinovej veži a západnom hradbovom múre Trenčianskeho hradu sú na pozemkoch KN-C, parcela č. 1186/36 a 1186/37 Upozorňujeme uchádzačov: - počas reštaurovania diela bude potrebné všetky reštaurátorské práce koordinovať so stavebnými prácami, ktoré sa budú vykonávať na týchto objektoch. Je nutné zosúladiť časové harmonogramy oboch akcií. - realizácia reštaurátorských prác bude prebiehať v súbehu s inými investičnými akciami v areáli Trenčianskeho hradu a za jeho prevádzky. Pred začatím realizácie bude nutné zosúladiť všetky POV jednotlivých investičných akcií a zabezpečiť bezpečnosť návštevníkov a zamestnancov hradu.
Zdroj:

Popis

Predmetom zákazky sú reštaurátorské práce realizované na základe Reštaurátorského výskumu a Návrhu na reštaurovanie Objektu NKP HODINOVÁ VEŽA, Mlynská veža a Južné opevnenie Trenčianskeho hradu. Predmetné stavby sú zapísané v Ústrednom zozname pamiatkového fondu (register nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok). Ide o šesťpodlažnú hranolovú vežu výšky 27 m s pôdorysnými rozmermi v spodnej úrovni 6,5 x 6,3m. Je situovaná v západnom úseku opevnenia 2.predhradia, tesne nad vstupnou bránou do hradu. Pôdorysne vybieha smerom do nádvoria podhradia a svojou juhozápadnou stenou tvorí súčasť opevnenia prehradia. Situovaná je v mieste zalomenia opevnenia a zmienená vstupná brána sa napája na západné nárožie, pričom z južného nárožia veže sa odvíja hradbový múr pokračujúci smerom k objektu kasárne. Podrobný popis a bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch a ich prílohách. Súčasťou podkladov k súťaži sú aj vyjadrenia KPÚ a Reštaurátorský výskum a návrh na reštaurovanie NKP.

Vestník

Výzva na predkladanie ponúk

Identifikátor ÚVO: 1356063
1. Základné údaje
  • Organizácia: Trenčiansky samosprávny kraj (ID: 17138)
  • Zákazka: "EHMK 2026: Obnova hodinovej veže a západného hradbového múru - reštaurátorské práce" (ID: 536542)
  • Typ formulára: Súťaž
  • Identifikátor verzie oznámenia: 3df013aa-acdb-4d56-b40b-188fc1a7269b
  • Verzia oznámenia : 01
  • Podtyp oznámenia: PF-SUTAZ-1
2. Organizácie
  • 2.1 Organizácie
  • 2.1.1 Zoznam organizácii uvedených v oznámení
  • Zoznam organizácii uvedených v oznámení
  • Základné údaje o organizácii
  • Názov organizácie: Úrad pre verejné obstarávanie
  • IČO: 31797903
  • DIČ: 2021511008
  • Adresa
  • Ulica: Ružová dolina
  • Číslo: 10
  • Mesto: Bratislava - mestská časť Ružinov
  • PSČ: 82109
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Bratislavský kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Kontaktné údaje
  • E-mail: info@uvo.gov.sk
  • Telefónne číslo: +421250264111
  • Zoznam organizácii uvedených v oznámení
  • Základné údaje o organizácii
  • Názov organizácie: Trenčiansky samosprávny kraj
  • IČO: 36126624
  • DIČ: 2021613275
  • Adresa
  • Ulica: K dolnej stanici
  • Číslo: 20A
  • Mesto: Trenčín
  • PSČ: 91101
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Trenčiansky kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Kontaktné údaje
  • E-mail: henrieta.klobusicka@tsk.sk
  • Telefónne číslo: +421326555864
  • Informácie týkajúce sa výlučne kupujúceho
  • Hlavný kupujúci: áno
3. Kupujúci a poskytovateľ služieb
  • 3.1 Kupujúci
  • 3.1.1 Kupujúci
  • Základné údaje o kupujúcom
  • ID kupujúceho : ORG-0002 (Trenčiansky samosprávny kraj)
  • Typ kupujúceho podľa právnych predpisov: Regionálny orgán
  • Činnosť verejného obstarávateľa: Všeobecné verejné služby
  • Profil kupujúceho (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-profilov/detail/2812
  • Poskytovatelia služieb
  • Poskytovatelia služieb
  • ID poskytovateľa služieb: ORG-0001 (Úrad pre verejné obstarávanie)
  • Typ poskytovateľa služieb: TED eSender
4. Postup
  • 4.1 Účel
  • 4.1.1 Predchádzajúce oznámenie
  • Predchádzajúce oznámenie:
  • 4.1.2 Opis
  • Referenčné číslo: 25/2025
  • Názov: "EHMK 2026: Obnova hodinovej veže a západného hradbového múru - reštaurátorské práce"
  • Opis: Predmetom zákazky sú reštaurátorské práce realizované na základe Reštaurátorského výskumu a Návrhu na reštaurovanie Objektu NKP HODINOVÁ VEŽA, Mlynská veža a Južné opevnenie Trenčianskeho hradu. Predmetné stavby sú zapísané v Ústrednom zozname pamiatkového fondu (register nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok). Ide o šesťpodlažnú hranolovú vežu výšky 27 m s pôdorysnými rozmermi v spodnej úrovni 6,5 x 6,3m. Je situovaná v západnom úseku opevnenia 2.predhradia, tesne nad vstupnou bránou do hradu. Pôdorysne vybieha smerom do nádvoria podhradia a svojou juhozápadnou stenou tvorí súčasť opevnenia prehradia. Situovaná je v mieste zalomenia opevnenia a zmienená vstupná brána sa napája na západné nárožie, pričom z južného nárožia veže sa odvíja hradbový múr pokračujúci smerom k objektu kasárne. Podrobný popis a bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch a ich prílohách. Súčasťou podkladov k súťaži sú aj vyjadrenia KPÚ a Reštaurátorský výskum a návrh na reštaurovanie NKP.
  • Druh zákazky: Stavebné práce
  • 4.1.3 Rozsah obstarávania
  • Predpokladaná hodnota
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Procedure) (hodnota): 645 630.00
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Procedure) (mena): Euro
  • Informácie o hlavnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Hlavný CPV kód: Reštaurovanie
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Doplňujúci CPV kód: Stavebné práce
  • 4.1.4 Informácie o mieste plnenia
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Matúšova 19
  • Ulica: Trenčiansky hrad
  • Mesto: Trenčín
  • PSČ: 911 01
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Trenčiansky kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Reštaurátorské práce na Hodinovej veži a západnom hradbovom múre Trenčianskeho hradu sú na pozemkoch KN-C, parcela č. 1186/36 a 1186/37 Upozorňujeme uchádzačov: - počas reštaurovania diela bude potrebné všetky reštaurátorské práce koordinovať so stavebnými prácami, ktoré sa budú vykonávať na týchto objektoch. Je nutné zosúladiť časové harmonogramy oboch akcií. - realizácia reštaurátorských prác bude prebiehať v súbehu s inými investičnými akciami v areáli Trenčianskeho hradu a za jeho prevádzky. Pred začatím realizácie bude nutné zosúladiť všetky POV jednotlivých investičných akcií a zabezpečiť bezpečnosť návštevníkov a zamestnancov hradu
  • 4.2 Súťažné podmienky
  • 4.2.1 Dôvody na vylúčenie
  • Dôvody na vylúčenie
  • Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač musí spĺňať podmienky účasti podľa ustanovenia § 32 ods. 1 písm. a) až f) resp. § 32 ods. 4 a 5 zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "ZVO"). Ich splnenie preukáže podľa § 32 ods. 2, ods. 7 v nadväznosti na ods. 8, resp. podľa § 32 ods. 4 a 5 podľa § 152 ods. 1, ods. 3 ZVO. Podmienky účasti môže uchádzač preukázať aj v súlade s § 110 ods. 6 ZVO: -Jednotným európskym dokumentom (ďalej len "JED") podľa § 39 ZVO alebo Čestným vyhlásením (vzor v súťažných podkladoch) alebo - v súlade s § 152 ZVO informáciou o zápise do zoznamu hospodárskych subjektov. Verejný obstarávateľ je oprávnený použiť údaje z informačných systémov verejnej správy podľa osobitného predpisu a preto uchádzač/záujemca nie je povinný predkladať doklady podľa § 32 ods. 2 písm. b) až e) tzn.: - vo vzťahu k preukazovaniu podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. a) ZVO platí, že ak uchádzač alebo záujemca nepredloží doklad podľa odseku 2 písm. a), je povinný na účely preukázania podmienky podľa odseku 1 písm. a) poskytnúť verejnému obstarávateľovi údaje potrebné na vyžiadanie výpisu z registra trestov. Verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ je oprávnený použiť údaje z informačných systémov verejnej správy podľa osobitného predpisu bezodkladne zašle v elektronickej podobe prostredníctvom elektronickej komunikácie Generálnej prokuratúre Slovenskej republiky na vydanie výpisu z registra trestov; - vo vzťahu k preukazovaniu podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. b), c), d) a e) ZVO platí, že verejný obstarávateľ si ich splnenie uchádzačom alebo záujemcom overí na portáli www.oversi.gov.sk. - vo vzťahu k preukazovaniu podmienky účasti podľa § 32 ods. 1 písm. f) ZVO uchádzač predloží čestné vyhlásenie o neuložení zákazu účasti vo verejnom obstarávaní potvrdený konečným rozhodnutím v Slovenskej republike a v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu. Uchádzač môže použiť Vzor Čestného vyhlásenia, ktorý je súčasťou súťažných podkladov (ostatné prílohy). Uvedené platí v prípade uchádzačov so sídlom alebo miestom podnikania v Slovenskej republike. Ak má uchádzač sídlo, miesto podnikania alebo obvyklého pobytu mimo územia Slovenskej republiky verejný obstarávateľ nevyžaduje predkladať doklady požadované zo Slovenskej republiky podľa § 32 ods. 2 písm. b) a c) ZVO z dôvodu oprávnenia použitia údajov z informačných systémov verejnej správy. - vo vzťahu k preukazovaniu podmienky účasti podľa § 32 ods. 7 v nadväznosti na ods. 8 ZVO uchádzač predloží čestné vyhlásenie,( ktoré je v prílohe súťažných podkladov). V prípade, ak u uchádzača neexistujú iné osoby spĺňajúce uvedenú definíciu podľa § 32 ods. 7 a 8 zákona o verejnom obstarávaní, uchádzač nevyplní údaje tejto/týchto osoby/osobách a čestné vyhlásenie predloží s nevyplneným „Zoznam osôb spĺňajúcich podmienky upravené v § 32 ods. 7 a 8 ZVO“. Netýka sa subjektov so sídlom alebo miestom podnikania mimo Slovenskej republiky. Hospodársky subjekt zapísaný v zozname hospodárskych subjektov nie je povinný predkladať doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti, týkajúce sa osobného postavenia určené verejným obstarávateľom, okrem preukázania splnenia podmienky účasti podľa § 32 ods. 7 v nadväznosti na ods. 8 ZVO. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Ak uchádzač nepredloží doklady preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia, verejný obstarávateľ v súlade s § 152 ods. 4 ZVO overí zapísanie hospodárskeho subjektu v zozname hospodárskych subjektov. Uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukazovanie splnenia podmienok účasti JED podľa § 39 ZVO. Ak uchádzač predloží JED, môže vyplniť len oddiel GLOBÁLNY ÚDAJ PRE VŠETKY PODMIENKY ÚČASTI časti IV. bez toho, aby musel vyplniť iné oddiely časti IV. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov uchádzač predloží samostatný JED za každého člena skupiny, podpísaný osobou/osobami oprávnenou/oprávnenými konať v mene jednotlivých členov skupiny.
  • 4.3 Informácie o postupe
  • 4.3.1 Postup
  • Druh postupu: Iný jednofázový postup
  • 4.3.2 Ostatné informácie
  • Doplňujúce informácie: 1. Verejný obstarávateľ (ďalej len "VO") požaduje, aby navrhovaný subdodávateľ spĺňal podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 a neexistovali u neho dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7 a 8 ZVO; Doklady a informácie preukazujúce splnenie podmienok účasti týkajúceho osobného postavenia jeho subdodávateľov predkladá uchádzač vo svojej ponuke. Oprávnenie podľa § 32 ods. 1 písm. e) ZVO sa preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má subdodávateľ plniť. Podrobnejšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch. 2. V procese vyhodnocovania ponúk VO rozhodol, že vyhodnotenie splnenia podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky sa uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kritérií na vyhodnotenie ponúk v súlade s § 66 ods. 7 písm. b) ZVO (tzv. super reverzná súťaž). 3. VO si vyhradzuje právo zrušiť súťaž v súlade s § 57 ZVO, alebo v prípade nedostatočného finančného krytia. 4. Komunikácia a výmena informácií vo verejnom obstarávaní sa uskutočňuje písomne, prostredníctvom elektronických prostriedkov v zmysle § 20 ZVO. Komunikácia vrátane doručovania pre účely tohto verejného obstarávania sa bude uskutočňovať prostredníctvom funkcionality portálu EVO. 5. VO bude postupovať v súlade s § 11 a § 56 ZVO. VO uvádza lehotu na poskytnutie súčinnosti potrebnej na uzatvorenie zmluvy na 10 pracovných dní a požaduje, aby úspešný uchádzač v rámci súčinnosti potrebnej na uzavretie zmluvy predložil čestné vyhlásenie, že uchádzač alebo jeho subdodávatelia, ktorí majú povinnosť zapisovať sa do RPVS nemajú v RPVS ako konečného užívateľa výhod vymedzeného verejného funkcionára v zmysle § 11 ods. 1 písm. c) bod 1 až 13 ZVO a čestné vyhlásenie k plneniu Zmluvy o dielo. Bližšie informácie sú uvedené v Súťažných podkladoch a ich prílohách. VO si vyhradzuje právo neuzavrieť zmluvu s uchádzačom, u ktorého má vedomosť o porušení reštriktívnych opatrení s ohľadom na konanie Ruska, ktorým destabilizuje situáciu na Ukrajine v znení nariadenia Rady (EÚ) č. 2022/578 z 8. apríla 2022. 6. El. fakturácia bude pripustená v súlade so zákonom č. 215/2019 o zaručenej elektronickej fakturácii a centrálnom ekonomickom systéme. 7. Účinnosť zmluvy nadobudne po splnení odkladacích podmienok účinnosti, ktoré spočívajú v tom, že: a) zmluva nadobudne účinnosť v prípade uzatvorenia Zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku v rámci Programu Slovensko a zároveň, b) zmluva nadobudne účinnosť po ukončení kontroly, ak ÚVO ako Sprostredkovateľský orgán pre kontrolu VO (ďalej len SO) neidentifikoval nedostatky, ktoré by mali alebo mohli mať vplyv na výsledok VO, pričom rozhodujúci je dátum doručenia záznamu z kontroly prijímateľovi. Ak boli v rámci kontroly VO identifikované nedostatky, ktoré mali alebo mohli mať vplyv na výsledok VO, zmluva nadobudne účinnosť momentom doručenia písomnej akceptácie navrhovanej ex ante finančnej opravy uvedenej v správe z kontroly vypracovanej poskytovateľom a kumulatívneho splnenia podmienky na uplatnenie ex ante finančnej opravy. Ak zákazka, ktorej výsledkom bolo uzavretie zmluvy nebola predmetom kontroly ÚVO ako SO z dôvodu, že nebola vyhodnotená ako riziková, zmluva nadobudne účinnosť dňom doručenia oznámenia poskytovateľa prijímateľovi, že zákazka nebola na základe poskytovateľom vykonanej rizikovej analýzy vyhodnotená ako riziková, c) a zároveň dôjde k naplneniu povinnosti v zmysle § 47a ods. 1 Občianskeho zákonníka, teda účinnosť táto zmluva nadobudne dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia. Objednávateľ oznámi Zhotoviteľovi nadobudnutie účinnosti tejto zmluvy písomne. V prípade, ak Zmluva o dielo nenadobudne účinnosť, Objednávateľ si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy. Zhotoviteľ je povinný strpieť výkon kontroly/auditu/kontroly na mieste súvisiaceho s dodávaným tovarom, stavebnými prácami a službami, kedykoľvek počas platnosti zmluvy a účinnosti Zmluvy o poskytnutí NFP, a to oprávnenými osobami na výkon tejto kontroly/auditu a poskytnúť im všetku potrebnú súčinnosť 8. Upozorňujeme uchádzačov, že realizácia diela bude prebiehať v súbehu s inými investičnými akciami v areáli Trenč. hradu a za jeho prevádzky. Pred začatím reštaurovania bude nutné zosúladiť všetky POV jednotlivých investičných akcií a zabezpečiť bezpečnosť návštevníkov a zamestnancov hradu. Počas reštaurovania diela bude potrebné všetky reštaurátorské práce koordinovať so stavebnými prácami, ktoré sa budú vykonávať na týchto objektoch. Je nutné zosúladiť časové harmonogramy oboch akcií. 9. Upozorňujeme uchádzača, že predmet zákazky sa bude realizovať na objekte, ktorý je zapísaný v Ústrednom zozname pamiatkového fondu (register nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok) a podmienky plnenia predmetu zákazky podliehajú schváleniu Krajským pamiatkovým úradom v Trenčíne. 10.Obhliadka miesta realizácie predmetu zákazky sa odporúča. Bližšie informácie sú uvedené v SP. Bod 11 je doplnenie podmienok účasti v zmysle § 34 ods. 1 písm. g) ZVO. 11. Osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti, musí preukázať splnenie podmienok účasti týkajúce sa osobného postavenia a nesmú u nej existovať dôvody na vylúčenie podľa § 40 ods. 6 písm. a) až g) a ods. 7; oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce, alebo poskytovať službu preukazuje vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky alebo koncesie, na ktorú boli kapacity záujemcovi alebo uchádzačovi poskytnuté. Ak ide o požiadavku súvisiacu so vzdelaním, odbornou kvalifikáciou alebo relevantnými odbornými skúsenosťami najmä podľa § 34 odseku 1 písm. g) ZVO, uchádzač môže využiť kapacity inej osoby len, ak táto bude reálne vykonávať stavebné práce alebo služby, na ktoré sa kapacity vyžadujú. Verejný obstarávateľ umožňuje uchádzačom, ktorí predkladajú JED, za účelom preukázania splnenia podmienok účasti určených verejným obstarávateľom, vyplniť GLOBÁLNY ÚDAJ PRE VŠETKY PODMIENKY ÚČASTI. V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, je potrebné na prepočítanie tejto meny na Euro použiť kurz Európskej centrálnej banky (ECB), aktuálny v posledný deň príslušného kalendárneho roku, v ktorom došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti, t. j. v ktorom sa referencia realizovala. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, uchádzač predloží v pôvodnej mene a v mene Euro. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti spoločne podľa § 37 ods. 3 ZVO. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti Jednotným európskym dokumentom podľa § 39 ZVO alebo čestným vyhlásením podľa ust. § 110 ods. 6 ZVO, v ktorom vyhlási, že spĺňa všetky podmienky účasti určené verejným obstarávateľom a poskytne verejnému obstarávateľovi na požiadanie doklady, ktoré čestným vyhlásením nahradil. Ak uchádzač preukazuje odbornú alebo technickú spôsobilosť prostredníctvom inej osoby, JED/čestné vyhlásenie predloží aj za túto osobu. V prípade uchádzača, ktorého tvorí skupina dodávateľov, uchádzač predloží samostatný JED/čestné vyhlásenie za každého člena skupiny, podpísaný osobou/osobami oprávnenou/oprávnenými konať v mene jednotlivých členov skupiny. Verejný obstarávateľ umožňuje uchádzačom, ktorí predkladajú JED, za účelom preukázania splnenia podmienok účasti určených verejným obstarávateľom, vyplniť GLOBÁLNY ÚDAJ PRE VŠETKY PODMIENKY ÚČASTI. V prípade dokladov, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, je potrebné na prepočítanie tejto meny na Euro použiť kurz Európskej centrálnej banky (ECB), aktuálny v posledný deň príslušného kalendárneho roku, v ktorom došlo ku skutočnosti rozhodujúcej pre preukázanie splnenia predmetnej podmienky účasti, t. j. v ktorom sa referencia realizovala. Doklady, ktorými uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti, ktoré sú vyjadrené v inej mene ako Euro, uchádzač predloží v pôvodnej mene a v mene Euro.
  • 4.4 Informácie o predkladaní ponúk na časti
  • 4.4.1 Maximálny počet častí
  • Maximálny počet častí, pre ktoré môže jeden uchádzač predložiť ponuku(-y).: 1
5. Časti
  • 5.1 Informácie o časti
  • 5.1.1 Časť
  • Názov: "EHMK 2026: Obnova hodinovej veže a západného hradbového múru - reštaurátorské práce"
  • Účel
  • Opis časti
  • Referenčné číslo: 25/2025
  • Názov : "EHMK 2026: Obnova hodinovej veže a západného hradbového múru - reštaurátorské práce"
  • Opis: Predmetom zákazky sú reštaurátorské práce realizované na základe Reštaurátorského výskumu a Návrhu na reštaurovanie Objektu NKP HODINOVÁ VEŽA, Mlynská veža a Južné opevnenie Trenčianskeho hradu. Predmetné stavby sú zapísané v Ústrednom zozname pamiatkového fondu (register nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok). Ide o šesťpodlažnú hranolovú vežu výšky 27 m s pôdorysnými rozmermi v spodnej úrovni 6,5 x 6,3m. Je situovaná v západnom úseku opevnenia 2.predhradia, tesne nad vstupnou bránou do hradu. Pôdorysne vybieha smerom do nádvoria podhradia a svojou juhozápadnou stenou tvorí súčasť opevnenia prehradia. Situovaná je v mieste zalomenia opevnenia a zmienená vstupná brána sa napája na západné nárožie, pričom z južného nárožia veže sa odvíja hradbový múr pokračujúci smerom k objektu kasárne. Podrobný popis a bližšie informácie sú uvedené v súťažných podkladoch a ich prílohách. Súčasťou podkladov k súťaži sú aj vyjadrenia KPÚ a Reštaurátorský výskum a návrh na reštaurovanie NKP.
  • Druh zákazky: Stavebné práce
  • Rozsah obstarávania
  • Predpokladaná hodnota
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (hodnota): 645 630.00
  • Predpokladaná hodnota (BT-27-Lot) (mena): Euro
  • Informácie o hlavnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Hlavný CPV kód: Reštaurovanie
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Informácie o dodatočnej klasifikácii predmetu zákazky
  • Typ klasifikácie: Spoločný slovník obstarávania
  • Doplňujúci CPV kód: Stavebné práce
  • Informácie o strategickom verejnom obstarávaní
  • Informácie o strategickom verejnom obstarávaní
  • Informácie o strategickom verejnom obstarávaní
  • Strategické verejné obstarávanie: Žiadne
  • Informácie o mieste plnenia
  • Informácie o mieste plnenia
  • Ulica: Matúšova 19
  • Ulica: Trenčiansky hrad
  • Mesto: Trenčín
  • PSČ: 911 01
  • Nižšia územná jednotka krajiny: Trenčiansky kraj
  • Krajina: Slovensko
  • Doplňujúce informácie o mieste plnenia: Reštaurátorské práce na Hodinovej veži a západnom hradbovom múre Trenčianskeho hradu sú na pozemkoch KN-C, parcela č. 1186/36 a 1186/37 Upozorňujeme uchádzačov: - počas reštaurovania diela bude potrebné všetky reštaurátorské práce koordinovať so stavebnými prácami, ktoré sa budú vykonávať na týchto objektoch. Je nutné zosúladiť časové harmonogramy oboch akcií. - realizácia reštaurátorských prác bude prebiehať v súbehu s inými investičnými akciami v areáli Trenčianskeho hradu a za jeho prevádzky. Pred začatím realizácie bude nutné zosúladiť všetky POV jednotlivých investičných akcií a zabezpečiť bezpečnosť návštevníkov a zamestnancov hradu.
  • Predpokladané trvanie
  • Trvanie
  • Dĺžka trvania
  • Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (hodnota): 12
  • Dĺžka trvania (BT-36-Lot) (jednotka): Mesiac
  • Finančné prostriedky EÚ
  • Finančné prostriedky EÚ: Obstarávanie je plne alebo čiastočne financované z fondov EÚ
  • Informácie o rámcovej dohode a dynamickom nákupnom systéme
  • Rámcová dohoda: Žiadna
  • Ostatné informácie
  • Doplňujúce informácie: Projektový zámer Obnova hodinovej veže a západného hradbového múru, bude financovný prostredníctvom Priority 5P1. Moderné regióny, v rámci špecifického cieľa RSO5.1. Podpora integrovaného a inkluzívneho sociálneho, hospodárskeho a environmentálneho rozvoja, kultúry, prírodného dedičstva, udržateľného cestovného ruchu a bezpečnosti v mestských oblastiach (EFRR) cez opatenie 5.1.6. Európske hlavné mesto kultúry.
  • Súťažné podmienky
  • Zoznam podmienok účasti
  • Zoznam podmienok účasti
  • Typ podmienky účasti: Ekonomické a finančné postavenie
  • Použitie podmienky účasti: Neuplatňuje sa
  • Zoznam podmienok účasti
  • Typ podmienky účasti: Technická a odborná spôsobilosť
  • Názov podmienky účasti: Podľa § 34 ods.1 písm. b) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a ozmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZVO")
  • Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 písm. b) ZVO uchádzač preukáže svoju technickú a lebo odbornú spôsobilosť zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich osem rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia stavebných prác; zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom i. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, ak referencia nebola vyhotovená podľa § 12, dokladom môže byť aj vyhlásenie uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplnené dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie, ii. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. Uchádzač môže na preukázanie technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah. V takomto prípade sa postupuje podľa § 34 ods. 3 ZVO. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne a splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia a technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti preukazuje spoločne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečovať. MINIMÁLNA POŽADOVANÁ ÚROVEŇ ŠTANDARDOV V zozname stavebných prác musia byť stavby rovnakého alebo podobného predmetu v závislosti od charakteru hlavného predmetu zákazky. Uchádzač preukáže realizáciu stavebných prác v predmete zákazky, pričom minimálna súhrnná hodnota musí rovná alebo vyššia ako je Predpokladaná hodnota zákazky. Súčasne Zoznam stavebných prác musí obsahovať minimálne jednu zrealizovanú „stavebnú prácu“, predmetom ktorej bolo reštaurovanie alebo obnova historických omietok a architektonických kamenných článkov v minimálnej hodnote plnenia 250 000,00 EUR bez DPH (referencie, zmluvy a stanovisko KPÚ k vykonaným prácam). Zoznam stavebných prác bude obsahovať nasledovné údaje: - obchodné meno a sídlo zhotoviteľa, - obchodné meno a sídlo odberateľa, - skutočný termín uskutočnenia stavebných prác, - popis predmetu stavebných prác, z ktorého bude jasne zrejmé plnenie, - skutočne fakturovanú cenu za stavebné práce v EUR bez DPH, - meno a priezvisko, funkciu, telefónne číslo, príp. e-mail kontaktnej osoby odberateľa pre účely overenia údajov, - odkaz na referenciu uvedenú v evidencii referencií podľa § 12 ZVO (ak je to aplikovateľné). Ak obdobie realizácie prekračuje uvedené roky, je potrebné v zozname stavebných prác uviesť adekvátny finančný objem za požadované obdobie, nakoľko verejný obstarávateľ bude hodnotiť iba finančný objem prác realizovaných v uvedenom období. UPOZORNENIE! Verejný obstarávateľ pri vyhodnotení splnenia podmienok účasti uchádzačov ktoré sa týkajú technickej spôsobilosti alebo odbornej spôsobilosti podľa § 34 ods. 1 písm. b) ZVO, zohľadní referencie uchádzačov alebo záujemcov uvedené v evidencii referencií podľa § 12 ZVO, ak takéto referencie ku dňu predloženia ponuky uchádzač v ponuke identifikuje. V prípade, že v rámci realizácie zákazky boli realizované aj práce iného charakteru ako je hlavný predmet zákazky, musí byť zo zoznamu stavebných prác resp. z potvrdenia odberateľa pre objektívne posúdenie splnenia podmienky účasti zrejmá hodnota stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. V prípade, že zákazka bola realizovaná uchádzačom len z časti (napr. člen združenia, skupiny dodávateľov a pod.) musí byť zo zoznamu stavebných prác resp. z potvrdenia odberateľa pre objektívne posúdenie splnenia podmienky účasti zrejmé, v akom finančnom objeme boli realizované stavebné práce počas stanoveného referenčného obdobia. Verejný obstarávateľ odporúča, aby predložené dôkazy o plnení potvrdenie odberateľa, ktorý nebol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ obsahovali nasledovné údaje: a) meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov, adresu pobytu alebo sídlo, identifikačné číslo dodávateľa, b) názov odberateľa, c) stručnú identifikáciu plnenia podľa zmluvy alebo rámcovej dohody, d) miesto, cenu a lehoty dodania plnenia podľa zmluvy, e) zhodnotenie uskutočnených prác podľa obchodných podmienok, f) dátum vyhotovenia. Potvrdenie odberateľa, ktorý nebol verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom bude podpísané odberateľom a predložené ako originál resp. úradne osvedčená kópia. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo overiť predložené referencie u odberateľov uvedených v zozname, ktorí boli s uchádzačom v obchodnom styku v súvislosti s plnením zmlúv uvedených v zozname. V prípade, ak verejný obstarávateľ preukázateľne zistí, že uchádzač svoj záväzok nesplnil riadne a včas, v súlade s uzatvorenými zmluvami, bude sa to považovať za porušenie povinnosti uchádzača uvádzať pravdivé a úplné údaje a za dôvod na vylúčenie uchádzača zo súťaže. Za stavebné práce, rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky budú považované stavebné práce na rekonštrukcii alebo obnove objektov a to na obnove alebo rekonštrukcii objektu kultúrnej pamiatky, t. j. objektu, ktorý je zapísaný v registri nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok vedeným Pamiatkovým úradom SR zriadeným podľa zákona č. 49/2002 Z. z. o ochrane pamiatkového fondu alebo inom rovnocennom zozname nehnuteľných národných kultúrnych pamiatok v inej členskej krajine EÚ, resp. inom ekvivalentnom doklade preukazujúcom, že ide o kultúrnu pamiatku, ktorej pamiatková ochrana a zápis do príslušného národného zoznamu musí vyplývať zo zákona (ďalej register NKP)
  • Použitie podmienky účasti: Uplatňuje sa
  • Zoznam podmienok účasti
  • Typ podmienky účasti: Technická a odborná spôsobilosť
  • Názov podmienky účasti: Podľa § 34 ods.1 písm. g) zákona č. 343/2015 Z. z. o verejnom obstarávaní a ozmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "ZVO")
  • Opis podmienky účasti: Podľa § 34 ods. 1 písm. g) ZVO uchádzač preukáže svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácií osôb určených na plnenie zmluvy alebo riadiacich zamestnancov.Uchádzač preukáže odbornú úroveň personálneho zabezpečenia plnenia predmetu zákazky prostredníctvom kľúčových odborníkov. Spôsobilosť, vzdelanie a prax za jednotlivých kľúčových odborníkov uchádzač preukáže: A) predložením profesijného životopisu, s minimálnym obsahom: -meno a priezvisko kľúčového odborníka,-súčasný zamestnávateľ,-prehľad profesijnej praxe vzťahujúcej sa k plneniu predmetu obstarávania, - vlastnoručný podpis kľúčového odborníka. B) ďalšie osobitné dokumenty, resp. doklady pre odborníka uvedených nižšie. C) Vyhlásenie uchádzača alebo inej osoby prostredníctvom ktorej preukazuje uchádzač splnenie podmienky účasti podpísané štatutárom alebo osobou oprávnenou konať v jeho mene, že kľúčový odborník je zamestnancom alebo má iný právny vzťah. Uchádzač preukáže odbornú úroveň personálneho zabezpečenia plnenia predmetu zákazky prostredníctvom nasledujúcich kľúčových odborníkov: Kľúčový odborník: Reštaurátor so skúsenosťou s realizáciou min. 1 stavby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky. Za stavbu rovnakého alebo obdobného charakteru je považovaná obnova NKP, vyžadujúca reštaurovanie historických omietok v preukázateľnom rozsahu minimálne 500 m2. S platným, osvedčením (v zmysle Zákona č. 200/1994 Z.z. a nasl.) alebo ekvivalent vydávaný príslušným orgánom v štáte sídla, miesta podnikania alebo obvyklého pobytu kľúčového odborníka: S6-Reštaurovanie kamenných polychrómovaných sôch, kamenných architektonických článkov, muriva a nadväzujúcich omietok v interiéroch a exteriéroch objektov historickej architektúry resp. uvedenú podmienku je možné preukázať aj predložením kombinácie nižšie uvedených oprávnení: M1-Reštaurovanie nástennej maľby, historickej omietky a muriva v interiéroch a exteriéroch historickej architektúry, a zároveň S8 - Reštaurovanie kamenných architektonických článkov.V prípade, že úspešný uchádzač disponuje zahraničným kľúčovým odborníkom, ktorý má oprávnenie v domovskej krajine, ale nemá osvedčenie reštaurátora vydané Komorou reštaurátorov SR, zaväzuje sa najneskôr k podpisu zmluvy o dielo doložiť oprávnenie na dočasný výkon činnosti, vydané príslušným orgánom SR v súlade so zákonom č. 293/2007 Z.z.(Ministerstvo kultúry SR). - Uchádzač predloží údaje o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osoby reštaurátora určenej na plnenie zmluvy/Osoba (reštaurátor) predloží: a) doklad/osvedčenie vydané Komorou reštaurátorov na úrovni (špecializácii) S6–Reštaurovanie kamenných polychrómovaných sôch, kamenných architektonických článkov, muriva a nadväzujúcich omietok v interiéroch a exteriéroch objektov historickej architektúry, alebo kombináciou osvedčení M1-Reštaurovanie nástennej maľby, historickej omietky a muriva v interiéroch a exteriéroch historickej architektúry, a S8 - Reštaurovanie kamenných architektonických článkov, ktoré budú vydané Slovenskou komorou reštaurátorov v zmysle zákona č. 200/1994 Z.z. o Komore reštaurátorov a o výkone reštaurátorskej činnosti jej členov, alebo ekvivalentné doklady preukazujúce odbornú spôsobilosť či odbornú kvalifikáciu, podľa právnych predpisov platných v mieste sídla/adresy tejto osoby (v zahraničí). b) profesijný životopis (podpísaný dotknutou osobou), ktorý musí obsahovať minimálne tieto údaje: - identifikačné údaje (meno a priezvisko zodpovednej osoby);- kontaktné údaje (tel. č., mailová adresa);- priebeh zamestnaní/podnikania vrátane súčasného zamestnávateľa (názov, sídlo); - súhrnné praktické skúsenosti v oblasti reštaurátorstva, predložením zoznamu s uvedením názvu reštaurátorských prác, názov a sídlo odberateľa, z informácii musí byť zrejmé, že osoba reštaurátor (so špecializáciou S6 alebo M1 a zároveň S8), má minimálne jednu preukázateľnú praktickú skúsenosť s reštaurátorskými prácami pri obnove stavby rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky.Praktickú skúsenosť je možné preukázať napr.vo forme referencie, zmluvy a stanoviskom KPÚ k vykonaným prácam.V prípade zahraničnej osoby ekvivalentmi dokladov, potvrdeniami, vyjadreniami zo strany objednávateľa a kontrolných orgánov ak takéto vyjadrenie vystavujú v mieste realizácie reštaurátorských prác. - lehoty plnenia (od-do mesiac/e a rok/y,) Z predložených dokladov musí byť zrejmý vzťah medzi uchádzačom a osobou (reštaurátora) v čase predkladania ponúk a súčasne vyhlásenie, že bude disponovať kapacitami osoby (Reštaurátorom/mi) počas realizácie diela.Príkladmo uvádzame:Zmluvu o spolupráci/pracovnoprávny vzťah.Predmetné doklady uchádzač predkladá v needitovateľnej forme vo formáte pdf/ jpg (tzv.SCAN dokumentu).Uchádzač môže na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti využiť technické a odborné kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah.V takomto prípade musí uchádzač/záujemca verejnému obstarávateľovi preukázať, že pri plnení zmluvy/koncesnej zmluvy bude skutočne používať kapacity osoby, ktorej spôsobilosť využíva na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti. Skutočnosť podľa druhej vety preukazuje záujemca alebo uchádzač písomnou zmluvou uzavretou s osobou, ktorej technickými a odbornými kapacitami mieni preukázať svoju technickú alebo odbornú spôsobilosť. Z písomnej zmluvy musí vyplývať záväzok osoby, že poskytne svoje kapacity počas celého trvania zmluvného vzťahu. ...... Vzhľadom na kapacitu vloženého textu sú ďalšie informácie ohľadom tejto podmienky účasti uvedené v bode 4.3.2 OSTATNÉ INFORMÁCIE/Doplňujúce informácie bod.11.
  • Použitie podmienky účasti: Uplatňuje sa
  • Kritériá na vyhodnotenie ponúk
  • Zoznam kritérií
  • Zoznam kritérií
  • Typ kritéria na vyhodnotenie ponúk: Cena
  • Opis kritéria na vyhodnotenie ponúk: Verejný obstarávateľ zvolil pre vyhodnotenie ponúk zadávanej zákazky postup na základe najnižšej ceny. Váha kritéria: 100. Úspešným uchádzačom sa stane ten uchádzač, ktorého platná ponuka bude mať najnižšiu cenu v EUR bez DPH za celý predmet zákazky zaokrúhlaná na 2 desatinné miesta
  • Názov kritéria na vyhodnotenie ponúk: Najnižšia cena v EUR bez DPH
  • Ďalšie požiadavky
  • Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
  • Informácie o vyhradenom verejnom obstarávaní
  • Vyhradená účasť: Žiadne
  • Informácie o variantoch
  • Varianty: Nie sú povolené
  • Požiadavky na plnenie zmluvy
  • Plnenie zmluvy sa musí vykonať v rámci programov chránených pracovísk.: Nie
  • Elektronická fakturácia: Povinná
  • Podmienky plnenia zmluvy: Podmienky vykonania zákazky sú uvedené v súťažných podkladoch, v nárhu Zmluvy o dielo a v sprievodnej dokumentácii. - Zhotoviteľ poverí vykonávaním funkcie hlavného reštaurátora zodpovedného za prevedenie diela v súlade so znením Zmluvy o dielo osobu, ktorá disponuje osvedčením o odbornej spôsobilosti pre činnosť reštaurovania. Bližšie informácie sú uvedené v Zmluve o dielo. - Reštaurátorské práce preukazuje fotodokumentáciou zrealizovaných reštaurátorských prác „pred reštaurovaním a po reštaurovaní. “
  • Požiadavky na kvalifikáciu zamestnancov
  • Kvalifikácia zamestnancov určených na plnenie zmluvy: Požiadavka na ponuku
  • Postup po procese udeľovania
  • Elektronická platba: áno
  • Informácie o predkladaní ponúk alebo žiadostí o účasť
  • Lehota I
  • Lehota na predkladanie ponúk (dátum): 23.07.2025
  • Lehota na predkladanie ponúk (čas): 10:00
  • Viazanosť ponuky
  • Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná
  • Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (hodnota): 12
  • Lehota, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot) (jednotka): Mesiac
  • Jazyk na predkladanie dokumentov
  • Jazyky, v ktorých možno predložiť ponuky: SLK, CES
  • Informácie o otváraní ponúk
  • Dátum otvárania ponúk: 23.07.2025
  • Čas otvárania ponúk: 10:30
  • Opis otvárania ponúk: Otváranie ponúk bude realizované prostredníctvom online sprístupnenia ponúk v systéme IS EVO a v súlade s § 52 ZVO. V čase otvárania ponúk cez IS EVO bude automaticky odoslaná zápisnica z otvárania ponúk všetkým uchádzačom, ktorí predložili ponuku v lehote na predkladanie ponúk.
  • Miesto otvárania ponúk: Trenčiansky samosprávny kraj, K dolnej stanici 7282/20A, 911 01 Trenčín
  • Zábezpeka
  • Vyžaduje sa zábezpeka: áno
  • Opis zábezpeky: Od uchádzačov sa požaduje zloženie zábezpeky v súlad s § 46 zákona 343/2015 Z.z. o verejnom obstarávaní a o zmene a diplnení niektorých zákonov /ZVO. Výška zábezpeky je stanovená na 5 000 EUR. Lehotu, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot)/viazanosť ponuky v súlade s funkcionalitou nástroja "e-forms", je možné nastaviť len ako hodnotu, ktorá predstavuje trvanie v dňoch, týždňoch resp.v mesiacoch. Tieto nastavenia vychádzajú z možností, ktoré boli špecifikované Publikačným úradom EÚ. Do formulárov je možné zadať len tie hodnoty, ktoré akceptuje Publikačný úrad EÚ. Verejný obstarávateľ nastavil lehotu, dokedy ponuka musí zostať viazaná (BT-98-Lot)/lehotu viazanosti ponúk na 12 mesiacov, počítanú od prvotne nastavenej lehoty na predkladanie ponúk 23.07.2025. V súlade s týmto nastavením určuje lehotu dokedy ponuka uchádzača musí zostať viazaná na : 23.07.2026. Informácie o spôsobe zloženia zábezpeky sú uvedené v súťažných pokladoch.
  • Spôsob predkladania ponúk alebo žiadostí o účasť
  • Elektronické predkladanie ponúk: Povinné
  • Adresa na predkladanie ponúk (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/536542
  • Informácie o súťažných podkladoch
  • Informácie o súťažných podkladoch
  • Obmedzený prístup k súťažným podkladom: Žiadne obmedzenia prístupu k dokumentom
  • Úradný jazyk súťažných podkladov: slovenčina
  • Súťažné podklady (URL): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/536542
  • Komunikačný kanál ad hoc
  • Názov elektronického prostriedku: IS EVO