Informácie
Názov zákazky:
Prenájom softvéru virtuálnej a konštruktívnej simulácie
Kód zákazky:
Kód oznámenia:
17539 - MSS
Postup:
Verejná súťaž (Nadlimitná zákazka)
Druh:
Služby
Predpokladaná hodnota:
16 000,00 €
Termíny
Predkladanie ponúk:
4.12.2025 09:00
Vyhlásenie:
5.11.2025
Verejný obstarávateľ
Adresa:
Lešť
96263 Lešť (vojenský obvod)
NUTS:
SK032 - Banskobystrický kraj
Miesto dodania:
Lešť vojenský obvod Lešť (vojenský obvod) 96263 Slovensko
Zdroj:
Popis
Opis predmetu zákazky: Predmetom zákazky je prenájom, dodanie a inštalácia softvéru pre štyri pracovné stanice, technická podpora pri implementácii a integrácii softvéru do prostredia simulačných technológií a technická podpora počas celého obdobia prenájmu softvéru. Súčasťou predmetu zákazky je okrem dodania systému na Odbor simulačných technológií Centra výcviku Lešť aj: a) testovanie funkcií softvéru podľa funkčnej a technickej špecifikácie, b) technická podpora a servis zo strany dodávateľa týkajúca sa obsluhy systému, aktualizácií softvéru, prípadných opráv nefungujúcich častí systému počas trvania doby podpory (minimálne však jeden rok), c) zaškolenie obsluhujúceho personálu. Opis predmetu zákazky: Počítačový simulačný program (systém) musí umožňovať simuláciu taktického scenára, musí mať spôsobilosť vykonávať akcie automaticky s možnosťou zrýchlenia, spomalenia simulácie a vykonávať ju aj v reálnom čase, vrátane bojových akcií, bojovej podpory a logistickej podpory. Systém musí umožňovať vykonávať viacero simulácií súčasne. Prispôsobiteľné ukazovatele musia umožňovať prístup ku kľúčovým údajom a výsledku simulovaného taktického scenára. Údaje musia byť prístupné v štandardných formátoch pre podporu rozhodovania veliteľov. Virtuálny simulačný systém musí byť rekonfigurovateľný a použiteľný pre rôzne druhy bojovej techniky a musí umožňovať pripojenie periférnych zariadení (ovládacích prvkov joystick, volant, 3D okuliare) ako aj zabezpečiť ich funkčnosť. Systém musí spĺňať nasledujúce požiadavky • Všetky programy a podprogramy potrebné pre inštaláciu a spustenie systému, prípadne ďalšie podporné nástroje, dokumentácia a dáta musia byť doručené na prenosnom pamäťovom médiu DVD alebo USB, alebo musia byť dostupné online. • Softvér musí byť dodávaný s používateľskou príručkou obsahujúcou kompletnú dokumentáciu, vysvetľujúcou všetky jeho funkcie a konfigurácie a výukové návody. • Softvér musí umožňovať rozšírenie svojich funkcií prostredníctvom doplnkov - spustiteľných knižníc dynamických odkazov - ktoré sa integrujú do hlavného softvéru prostredníctvom dobre definovaného rozhrania API (Application Program Interface). • Súčasťou dokumentácie musí byť kompletná špecifikácia celého API pre vytváranie doplnkov. • Pri úprave správania entít musí systém brať do úvahy tieto zmeny bez potreby opätovnej kompilácie simulačného softvéru. • Systém musí mať podporu pre umelú inteligenciu, ktorá používa jazyk LUA alebo iný jazyk s rovnakými vlastnosťami, aby bolo možné nakonfigurovať automatizované správanie jednotiek. • Simulačný systém musí byť natívne kompatibilný so štandardom HLA 1516 alebo vyšším a musí byť 100% možné ho integrovať do ktoréhokoľvek dodávateľa RTI, ktorý implementuje minimálne štandard HLA1516. • Server simulačného systému musí byť spustiteľný program kompatibilný minimálne s Windows 11 Pro alebo Windows Server 2019. • Klient simulačného systému musí byť spustiteľný program kompatibilný minimálne s Windows 11 Pro. • Systém musí pracovať v komerčnej štandardnej sieti Ethernet s prenosovou rýchlosťou najmenej 100 Mb/s prepojenou na komerčnú sieť. • Klient a server simulačného systému musia pracovať na komerčných štandardných pracovných staniciach (desktopy a notebooky), ktorých minimálnu požadovanú konfiguráciu tvorí procesor Intel Core 5 s 16 GB RAM a 8GB grafickou kartou. • Systém musí byť ľahko ovládateľný užívateľom, ktorý nemá špeciálne počítačové technické zručnosti. • Simulačný systém musí podporovať nasledujúce súbory geografických údajov: ESRI Shapefile, KML, ArcSDE, VMap, GeoTIFF, DTED a musí obsahovať modul, ktorý z týchto údajov dokáže vygenerovať digitálny terén bojiska. • Systém musí podporovať najmenej 4 súčasne pripojené pracovné stanice. • Pri súčasnom spustení viacerých inštancií simulácie (fyzicky spolu lokalizovaných na rovnakom stroji) musí API umožniť vytvorenie klienta tretej strany, ktorý bude schopný všetky tieto inštancie kontrolovať a monitorovať. Systém musí obsahovať nasledujúce funkčné požiadavky. • Systém musí umožňovať pridanie, vyradenie, aktualizáciu a dopytovanie atribútov jednotky, vybavenia, senzorov, zbraňových systémov, konštrukčných objektov, ako sú mosty, mínové polia, prekážky a iné. • Systém musí umožniť indexované vyhľadávanie pomocou kľúčových slov jeho funkcií a konfigurácií. • Systém musí umožňovať údržbu údajov, vybavenia, senzorov, konštrukčných predmetov a zbraňových systémov vojenskej a nevojenskej jednotky. • Systém musí umožňovať definovanie a zmenu typu a správania jednotky: subjekty na úrovni čaty - roty musia byť automatizované: musia rozumieť a vykonávať operačné príkazy a prispôsobovať svoje správanie autonómne v závislosti od udalostí prebiehajúcich v simulácii a získavaným informáciám. • Používateľ s profilom správcu systému musí mať oprávnenie vkladať okrem iných entít, ktoré sú súčasťou simulácie, do databázy nové typy vojenských jednotiek, vybavenia, senzorov, konštruovateľných objektov, zbraňových systémov. • Používateľ musí mať možnosť vložiť svoju konkrétnu doktrínu do správania bojovej jednotky. • Simulačný systém musí čítať a brať do úvahy v simulačnej matici geografické vektorové údaje. • Systém musí mať preddefinované štandardne úlohy svojich entít založené na doktríne kompatibilnej s NATO. • Systém musí podporovať komplexnú prevádzku a musí byť modelovaný tak, aby okrem nevojnových operácií zahŕňal aj koncepty konfliktov nízkej a vysokej intenzity. • Systém musí mať autonómnu knižnicu správania založenú na doktrínach, vyvinutú špeciálne na zohľadnenie funkcií týkajúcich sa záležitostí utečencov, milícií a teroristických aktivít. • Systém musí umožňovať pridávanie nových databáz (knižníc) správania sa simulovaných jednotiek; prostredníctvom užívateľsky prívetivého rozhrania. • Systém musí umožňovať modifikáciu a vytváranie nových úloh, ktoré majú byť vykonané simulovanými jednotkami, bez ovplyvnenia jadra simulácie. • Systém musí umožniť použitie autonómnych subjektov pre spojencov a nepriateľov, ktoré m